Johannes König/
Jörg Doll/
Nils Buchholtz/
Sabrina Förster/
Kai Kaspar
Anna-Maria Rühl/
Sarah Strauß/
Albert Bremerich-Vos/
Ilka Fladung/
Gabriele Kaiser

Pädagogisches Wissen versus fachdidaktisches Wissen?
Struktur des professionellen Wissens bei angehenden Deusch-, Englisch- und Mathematiklehrkräften im Studium
[General pedagogical knowledge versus pedagogical content knowledge?
The structure of professional knowledge in pre-service teachers of German, English, and Mathematics at university]

» online: Springer Link

Katrin Lintorf/
Karin Guill/
Heike Wendt

"Was dein Kind kann, kann meins schon lange!"
Effekte der sozialen Komposition von Grundschulklassen auf den Übergang
["Anything your child can do, my child can do better!"
Effects of social composition of school classes on the transition to secondary school]

» online: Springer Link

Vanessa A. Völlinger/
Marina Supanc/
Joachim C. Brunstein

Kooperatives Lernen in der Sekundarstufe
Häufigkeit, Qualität und Bedingungen des Einsatzes aus der Perspektive der Lehrkraft
[Cooperative learning in secondary school
Frequency, quality and conditions for implementation from the teacher's view]

» online: Springer Link

Sebastian Wurster/
Dirk Richter/
Anna Eva Lenski

Datenbasierte Unterrichtsentwicklung und ihr Zusammenhang zur Schülerleistung
[Teachers' use of evaluation data to improve instruction and its realtionship to student achievement]

» online: Springer Link

Jochen Kramer/
Katharina Hospach/
Ulrich Trautwein

Berufliche Gymnasien der sechsjährigen Aufbauform:
Interessensgeleitet durch die Sekundarstufe I?
[Lower secondary-school and the vocational Gymnasium in 6 year form: The role of vocational interests]

» online: Springer Link

Andreas Sander/
Annika Ohle/
Nele McElvany/
Lysann Zander/
Bettina Hannover

Stereotypenbedrohung als Ursache für geringeren Wortschatzzuwachs bei Grundschulkindern mit Migrationshintergrund
[Stereotype priming as a cause of lower vocabulary growth in primary school students with immigrant background]

» online: Springer Link

Itala Ballaschk/
Yvonne Anders/
Uwe Flick

Führung als Thema deutscher Kindertageseinrichtungen
Welches Führungsverständnis zeigen pädagogische Fachkräfte mit Leitungsfunktion?
[Leadership and management as current issues in early years' settings in Germany
Results from a qualitative interview study with headteachers]

» online: Springer Link

Veronika  Stahn/
Hartmut Ditton

Die Rolle motivationaler Schülermerkmale bei der Formation der elterlichen Erfolgserwartung am Ende der Grundschulzeit
[The role of student motivation in the formation of parental expectations at the end of primary school]

» online: Springer Link

Johannes Naumann

Digital reading proficiency in german 15-year olds: evidence from PISA 2012
[Kompetenzen 15-jähriger Schülerinnen und Schüler beim Lesen digitaler Texte in Deutschland: Befunde aus PISA 2012]

» online: Springer Link

Johannes Drerup

Think global, act local. Neue Literatur zum Thema Global Citizenship Education

» online: Springer Link

Nicolas Hübner/
Wolfgang Wagner/
Jochen Kramer/
Benjamin Nagengast/
Ulrich Trautwein

Die G8-Reform in Baden-Württemberg: Kompetenzen, Wohlbefinden und Freizeitverhalten vor und nach der Reform
[The G8 reform in Baden-Württemberg: competencies, wellbeing and leisure time before and after the reform]

» online: Springer Link

Antonia Scholkmann/
Jens Siemon/
Kay-Dennis Boom/
Michel Knigge

Lernzeitnutzung im Planspielunterricht. Eine Analyse des Einflusses kognitiver Fähigkeiten, Zielorientierungen und Charakteristika von Lernpartnern anhand von Videodaten.
[Time on task during game-based learning. The effects of cognitive skills, goal orientations and the characteristics of learning partners – an analysis based on video data]

» online: Springer Link

Nicole Wellnitz/
Martin Hecht/
Patricia Heitmann/
Alexander Kauertz/
Jürgen Mayer/
Elke Sumfleth/
Maik Walpuski

Modellierung des Kompetenzteilbereichs naturwissenschaftliche Untersuchungen
[Alternative models of scientific inquiry]

» online: Springer Link

Joomla templates by Joomlashine