ZfE  12. Jg. (2009) H. 2
Schwerpunkt: Bildungsgerechtigkeit und sozioökonomischer Status
[Focus: Educational Justice and Socio-economic Status]

Dieter Lenzen

Editorial

» online: Springer Link

167

Johannes Giesinger

Freie Schulwahl und Bildungsgerechtigkeit. Eine Problemskizze
[School choice and educational justice - A sketch of the problem]

» online: Springer Link

170

Jürgen Baumert/Michael Becker/Marko Neumann/Roumiana Nikolova

Frühübergang in ein grundständiges Gymnasium - Übergang in ein privilegiertes Entwicklungsmilieu? Ein Vergleich von Regressionsanalyse und Propensity Score Matching
[Early transition into the academic track of secondary schooling - Transfer into a privileged learning environment? - A comparison of regression analysis and propensity score matching]

» online: Springer Link

189

Markus P. Neuenschwander/Tina Malti

Selektionsprozesse beim Übergang in die Sekundarstufe I und II
[Selection processes in the transition to lower and upper secondary education]

» online: Springer Link

216

Susanne Seyda

Kindergartenbesuch und späterer Bildungserfolg. Eine bildungsökonomische Analyse anhand des Sozio-ökonomischen Panels
[Early childhood education and later educational attainment - An analysis with the German Socio-Economic Panel (SOEP)]

» online: Springer Link

233

Henning Lohmann/C. Katharina Spieß/Olaf Groh-Samberg/Jürgen Schupp

Analysepotenziale des Sozio-oekonomischen Panels (SOEP) für die empirische Bildungsforschung
[Analytical potentials of the Socio-economic panel (SOEP) for empirical educational research]

» online: Springer Link

252
Kai Maaz/Ulrich Trautwein/Cornelia Gresch/Oliver Lüdtke/Rainer Watermann

Intercoder-Reliabilität bei der Berufscodierung nach der ISCO-88 und Validität des sozioökonomischen Status
[lntercoder-reliability for coding occupations according to ISCO-88 and the validity of socio-economic status]

» online: Springer Link

281
Allgemeiner Teil
[General Part]
Michael Meyer

Abduktion, Induktion - Konfusion. Bemerkungen zur Logik der interpretativen Sozialforschung
[Abduction, induction - confusion - Notes on the logic of interpretative social research]

» online: Springer Link

302

Ulrike Hartmann/Michael Sauer/Marcus Hasselhorn

Perspektivenübernahme als Kompetenz für den Geschichtsunterricht. Theoretische und empirische Zusammenhänge zwischen fachspezifischen und sozial-kognitiven Schülermerkmalen
[Perspective taking as a competence for history education - Theoretical and empirical relations between subject-specific and socio-cognitive characteristics in students]

» online: Springer Link

321
Rezensionen
[Recensions]

Wilfried Lippitz

Sammelrezension: Frühe Kindheit aus phänomenologischer Sicht

» online: Springer Link

343

Auswahlbibliografie Neuerscheinungen
[Selected Bibliography of new Publications]

» online: Springer Link

351
Joomla templates by Joomlashine