ZfE  9. Jg. (2006) H. 1
Schwerpunkt: Ganztagsschule
[Focus: All-Day School]
UweSander/Heinz-Hermann Krüger/Thomas Rauschenbach

Editorial

» online: Springer Link

3

Hans Günter Holtappels

Stichwort: Ganztagsschule
[Keyword: All-Day School]

» online: Springer Link

5
Falk Radisch/Eckhard Klieme/Wilfried Bos

Gestaltungsmerkmale und Effekte ganztägiger Angebote im Grundschulbereich. Eine Sekundäranalyse zu Daten der IGLU-Studie
[Design Characteristics and Effects of All-day Provision in Primary Schooling: A secondary analysis of data from the IGLU study]

» online: Springer Link

30
Karin Beher/Thomas Rauschenbach

Die offene Ganztagsgrundschule in Nordrhein- Westfalen. Ein gelungenes Zusammenspiel von Schule und Jugendhilfe?
[The Open AZZ-day Primary School (OGS) in North Rhine- Westphalia: A successful integration of school and youth support?]

» online: Springer Link

51
Thomas Coelen

Ganztagseinrichtungen in Finnland, den Niederlanden, Frankreich und Italien. Zu Struktur und Organisation
[All-Day Institutions in Finland, the Netherlands, France and ltaly: On structure and organization]

» online: Springer Link

67
Allgemeiner Teil
[General Part]
Felicitas Thiel

Die Etablierung der akademischen Pädagogik als Reflexionstheorie des Erziehungssystems. Ein anderer Blick auf die "Erfolgsgeschichte" der geisteswissenschaftlichen Pädagogik
[Establishing Academic Pedagogy as a Theory of Reflection on Systems of Education: An alternative view of the 'success story' of Hermeneutic Pedagogy]

» online: Springer Link

81
Johannes Giesinger

Erziehung der Gehirne? Willensfreiheit, Hirnforschung und Pädagogik
[Educating Brains? Free-will, brain research and pedagogy]

» online: Springer Link

97
Andreas Hartinger/Thilo Kleickmann/Birgit Hawelka

Der Einfluss von Lehrervorstellungen zum Lernen und Lehren auf die Gestaltung des Unterrichts und auf motivationale Schülervariablen
[The Influence of Teachers' Conceptions of Teaching and Learning on the Design of Lessons and on Motivational Pupil Variables]

» online: Springer Link

110
Margrit Stamm

Hoch begabte Lehrlinge: eine soziale Tatsache? Erste Ergebnisse einer Schweizer Längsschnittstudie
[Highly talented apprentices: a social fact? First results of a Swiss longitudinal cross-section study]

» online: Springer Link

127
Rezensionen
[Reviews]
Grit Arnhold

Sammelrezension: Ganztagsschule
[Selected review: All-Day School]

» online: Springer Link

141

Auswahlbibliografie Neuerscheinungen
[Selected Bibliography of new Publications]

» online: Springer Link

145

 

Joomla templates by Joomlashine