ZfE 4. Jg. (2001) H. 3
[Vol. 4 (2001), I. 3]
Schwerpunkt: Fachliches Lernen in der Schule
[Focus:
Subject-based learning at school]

Meinert A. Meyer/Ludwig Huber/Jürgen Baumert

Editorial

» online: Springer Link

303

Ludwig Huber

Stichwort: Fachliches Lernen. Das Fachprinzip in der Kritik
[Keyword: Subject-based Learning. The principle of subjects reviewed]

» online: Springer Link

307

Peter Reinhold/Wolfgang Bünder

Stichwort: Fächerübergreifender Unterricht
[Catchword: Interdisciplinary Schooling]

» online: Springer Link

333

Hans-Wolfgang Henn/Gabriele Kaiser

Mathematik - ein polarisierendes Schulfach
[Mathematics - a polarizing subject]

» online: Springer Link

359

Meinert A. Meyer

Das Fach und die Schüler. Unterrichtsanalysen und vorläufige Bemerkungen zu einer Theorie der Partizipation
[A Subject and its Pupils: Lesson analyses and preparatory notes on a theory of participation]

» online: Springer Link

381

Rudolf Künzli

Schule als Ort des Wissens und seiner Bewertung
[School as a place of knowledge and its evaluation]

» online: Springer Link

405
Allgemeiner Teil
[General Part]
Hartmut Titze

Bildungswachstum und Nationalsozialismus
[Educational expansion and National Socialism]

» online: Springer Link

415

Hans Merkens

Die Nutzung sozialer Räume durch Jugendliche in ihrer Freizeit
[Young people's use of social spaces in their freetime]

» online: Springer Link

437

Manfred Lüders

Probleme von Lehrerinnen und Lehrern mit der Beurteilung von Schülerleistungen
[Problems Concerning the Judgement of Pupils' Performance]

» online: Springer Link

457

Rezensionen
[Reviews]
Uwe Hericks/Ingrid Kunze

Sammelrezension: Das Fach in der Schule
[Selected Review: The Subject in School]

» online: Springer Link

475

Joomla templates by Joomlashine