ZfE

20. Jg. (2017) H. 2

Sara Fürstenau/Ingrid Gogolin/Anja Weidemann

Editorial

» online: Springer Link

149

Schwerpunkt

Drorit Lengyel

Stichwort: Mehrsprachigkeitsforschung
[Keyword: Multilingualism Research
] 

» online: Springer Link 

153

Gregory J. Poarch/
Ellen Bialystock

Assessing the implications of migrant multilingualism for language education
[Konsequenzen der Mehrsprachigkeit von Migranten für die sprachliche Bildung]
 

» online: Springer Link 

175

Lena Bien-Miller/
Muhammed Akbulut/
Anja Wildemann/
Hans H. Reich

Zusammenhänge zwischen mehrsprachigen Sprachkompetenzen und Sprachbewusstheit bei Grundschulkindern
[The relationship between bilingualism and metalinguistic awareness in primary school children] 

» online: Springer Link

193

Martin Schastak/
Valentina Reitenbach/
Dominique Rauch/
Jasmin Decristan

Türkisch-deutsch bilinguale Interaktion beim Peer-Learning in der Grundschule:
Selbstberichtete Gründe für die Annahme oder Ablehnung bilingualer Interaktionsangebote
[Turkish-German bilingual interactions during peer-learning in elementary school.
Self-reported reasons for acceptance or rejection of bilingual interaction
]

» online: Springer Link

213

Jens Kratzmann/
Samuel Jahreiß/
Maren Frank/
Beyhan Ertanir/
Steffi Sachse

Einstellung pädagogischer Fachkräfte in Kindertageseinrichtungen zur Mehrsprachigkeit
[Attitudes of preschool teachers about multilingualism] 

» online: Springer Link

237

Galina Putjata

"New Language Education Policy" − Policy making and enhancement of migrant-related multilingualism in student's own perception. A case study with Russian speaking Israelis
["New Language Education Policy" − Bildungspolitisch Maßnahmen und Aufwertung migrationsbedingter Mehrsprachigkeit aus der Perspektive von Schülerinnen und Schülern. Eine Fallstudie mit russischsprachigen Israelis]

» online: Springer Link

259

Allgemeiner Teil

 Robbert Smit/Eva Engeli

Formative Beurteilung im jahrgangsübergreifenden Unterricht
[The role of formative assessment in mixed-age teaching]

» online: Springer Link

279

Miriam Weich/
Jochen Kramer/
Benjamin Nagengast/
Ulrich Trautwein

 Studienstart: Dual oder normal? Unterschiede in Studieneingangsvoraussetzungen bei Studienanfängern in dualen und nicht dualen Studiengängen an bayerischen Hochschulen für angewandte Wissenschaften
[Beginning University: Dual or conventional? Differences in study entry requirements for beginning undergraduates in dual and non-dual study programs at Bavarian universities of applied sciences]

» online: Springer Link

305

Rezensionen

Julia Heimler

Zwei- und Mehrsprachigkeit in der schulischen und vorschulischen Bildung

» online: Springer Link

333

Nora Friederike Hoffmann

Jugendforschung

» online: Springer Link

341
Joomla templates by Joomlashine