ZfE

18. Jg. (2015) H. 4

Ingrid Gogolin

Editorial

» online: Springer Link

635

Allgemeiner Teil
[General Part]

Alexander Gröschner/
Katharina Müller/
Johannes Bauer/
Tina Seidel/
Manfred Prenzel/
Tabea Kauper/
Jens Möller

Praxisphasen in der Lehrerausbildung – Eine Strukturanalyse am Beispiel des gymnasialen Lehramtsstudiums in Deutschland
[Field experiences in teacher training: a structural analysis of secondary teacher education in Germany]

» online: Springer Link

639

Marcus Syring/
Thorsten Bohl/
Marc Kleinknecht/
Sebastian Kuntze/
Markus Rehm/
Jürgen Schneider

Videos oder Texte in der Lehrerbildung? Effekte unterschiedlicher Medien auf die kognitive Belastung und die motivational-emotionalen Prozesse beim Lernen mit Fällen
[Video or text in case-based teacher education?
An examination of the effects of different media on cognitive load and motivational-emotional processes in case-based learning]

» online: Springer Link

667

Lena von Kotzebue/
Claudia Nerdel

Modellierung und Analyse des Professionswissens zur Diagrammkompetenz bei angehenden Biologielehrkräften
[Modelling and analysis of prospective biology teachers’ professional knowledge on handling of graphs]

» online: Springer Link

687

Uwe Wilkesmann/
Sabine Lauer

What affects the teaching style of German professors? Evidence from two nationwide surveys
[Was beeinflusst den Lehrstil von deutschen Professorinnen und Professoren? Ergebnisse zweier bundesweiter Befragungen]

» online: Springer Link

713

Rolf Strietholt/
Veronika Manitius/
Nils Berkemeyer/
Wilfried Bos

„Bildung und Bildungsungleichheit an Halb- und Ganztagsschulen“
[Educational outcomes and educational inequalities at half- and all-day schools]

» online: Springer Link

737

Hendrik Härtig/
Patricia Heitmann/
Jan Retelsdorf

Analyse der Aufgaben zur Evaluation der Bildungsstandards in Physik – Differenzierung von schriftsprachlichen Fähigkeiten und Fachlichkeit
[Analyses of the tasks for evaluating the educational standards in physics – Differentiation between written language proficiency and content knowledge]

» online: Springer Link

763

Franziska Schwabe/
Nele McElvany/
Matthias Trendtel

Reading skills of students in different school tracks: Systematic (dis)advantages based on item formats in large scale assessments
[Lesekompetenzen von Jugendlichen in unterschiedlichen Schulformen: Systematische Vor- und Nachteile bei verschiedenen Antwortformaten in Large-Scale Assessments]

» online: Springer Link

781

Nina Dragon/
Karin Berendes/
Sabine Weinert/
Birgit Heppt/
Petra Stanat

Ignorieren Grundschulkinder Konnektoren? — Untersuchung einer bildungssprachlichen Komponente
[Do primary school children ignore clause connectors?: Investigation of an academic language component]

» online: Springer Link

803

Veronika Thalhammer/
Bernhard Schmidt-Hertha

Intergenerationelle innerfamiliäre Unterstützungsprozesse bei der Mediennutzung von älteren Erwachsenen
[Intergenerational familial support for media use by older adults]

» online: Springer Link

827

Bernhard Nauck/
Vivian Lotter

Parenting styles and perceived instrumentality of schooling in native, Turkish, and Vietnamese families in Germany
[Erziehungsstile und wahrgenommene Instrumentalität von Schulbildung in einheimischen, türkischen und vietnamesischen Familien in Deutschland]

» online: Springer Link

845

Rezensionen
[Recensions]

Johannes Hartig

Kompetenzmodelle

» online: Springer Link

871

Errata

Tanja Link/
Eva Johanna Schwarz/
Stefan Huber/
Ursula Fischer/
Hans-Christoph Nuerk/
Ulrike Cress/
Korbinian Moeller

Erratum zu: Mathe mit der Matte – Verkörperlichtes Training basisnumerischer Kompetenzen

» online: Springer Link

881

Bernhard Nauck/
Vivian Lotter

Erratum to: Parenting styles and perceived instrumentality of schooling in native, Turkish, and Vietnamese families in Germany

» online: Springer Link

883

Joomla templates by Joomlashine